WISC-R ZEKA TESTİ SERTİFİKA PROGRAMI

Eğitimin Tanımı

WISC-R Zeka Testi Sertifika Programı, Türkiye’de standardizasyonu, geçerlilik ve güvenilirliği yapılmış en önemli zeka testi olan Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC-R) zeka testi 6-16 yaş grubu bireylere uygulanır ve bu yaş grubundaki bireylerin zeka bölümünü yani IQ puanını ortaya çıkarır.

Test; 6 sözel, 6 performans olmak üzere toplam 12 alt testten oluşmaktadır. Test sonucunda bireyin sözel, performans ve genel olmak üzere üç zeka bölümü yani üç IQ puanı elde edilir.

Sertifika Programının Amacı

Sertifika programı ile Psikoloji ve Çocuk Gelişimi alanlarında görev yapan uygulayıcılara WISC-R zeka testi eğitimi konusunda teorik ve pratik boyutlarıyla bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırmak amaçlanmakta olup eğitim sonunda alacağınız üniversite onaylı sertifika ile uygulayıcı hakkına sahip olacaksınız. . Bu eğitim; katılımcılara WISC-R zeka testini uygulama, sonuçlarını değerlendirme ve raporlama konusunda yeterlilik ve yetkinlik kazandırmayı amaçlamaktayız.

Eğitimin Süresi ve Şekli

Uzaktan eğitim yöntemi ile 7 gün 24 Saat Türkiye’nin her yerinden katılım sağlayabilirsiniz.

Bu eğitim Kimler için ?

  • Psikoloji,
  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (PDR),
  • Okul Öncesi Bölümü,
  • Çocuk Gelişimi Bölümü,
  • Aile Danışmanları,
  • Özel Eğitim bölümlerinde öğrenci, mezun veya bu alanlarda çalışıyor olanlar.

Eğitimin İçeriği

  1. Yönerge kitabı, test materyalleri ve cevap formu tanıtımı.
  2. Yönergeler ve her bir alt testin nasıl uygulandığı ve nasıl puanlandığı.
  3. Gerçek uygulamalardan elde edilen cevaplarla kayıtlama ve puanlama alıştırmaları.
  4. Test sonucunda elde edilen puanların zeka bölümü olarak değerlendirilmesi anlatılır.
  5. Raporlama ve rapor örnekleri sunulur.
  6. Katılımcılar her bir alt testi 3 kişiye uygulayacak. (Proje ödevi)

Eğitim Programı

  • Testin kullanım amaçları ve alanları
  • Test Öncesi Standart Yapılması gereken değerlendirmeler
  • Alt testlerin tanıtımı
  • Yönergenin öğretilmesi
  • Test Uygulama Pratiğinin eğitim ortamında gerçekleştirilmesi
  • Test sonuçlarının analizi ve değerlendirme kriterlerinin öğrenilmesi
  • Test sonuçlarının yorumlanmasında dikkat edilecek belirgin kriterlerin verilmesi ve yorumlama becerisinin kazandırılması
  • Raporlamada dikkat edilecek kriterlerin verilmesi, rapor örneklerinin sunulması ve raporlama becerisinin kazandırılması

Kimler Katılabilir

  • Üniversitelerin Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik ile Psikoloji Lisans bölüm mezunları, yüksek lisans öğrenci ve mezunları katılabilir.

MMPI UYGULAYICI EĞİTİMİ

MMPI Uygulayıcı Eğitimi, psikologlar tarafından yapılan  çok yönlü kişilik testi olarak bilinen bir test modelidir. Uzman psikologlar tarafından yapılan bu MMPI Uygulayıcı Eğitimi testi sonucunda, incelenen kişinin karakteristik ve kişilik özelliği hakkında veriler ortaya çıkar. Bu veriler, işe alımlarda kullanılabileceği gibi, evlenmeden önce çiftlere uygulanması halinde çiftlere doğru kararı vermekte bir yol gösterici olabilmektedir. Ayrıca MMPI Uygulayıcı Eğitimi Minnesota Depresyon, Hipokondriazi (hastalık hastalığı), Histeri (konversiyon), Psikotik sapma Hipomani (duygu durum bozukluğu, öfke patlaması gibi),Sosyal içe dönüklük (çekingenlik) gibi psikolojik hastalıkların tanısı için de kullanılan bir testtir.

MMPI UYGULAYICI EĞİTİMİ AMACI

Psikolog ve psikatirist uzmanları tarafından alınacak MMPI Uygulayıcı Eğitimi amacı, kişilik özelliklerini belirleyecek doğru yöntemler ile MMPI Uygulayıcı Eğitimi uygulamak, çıkan dataları yorumlayabilmek ve hastalıklar söz konusu ile, kişide tespit edilen hastalıkların tanısını ve tedavisini yapabilmek gibi bir çok teknik konu içermektedir. Bu testin uygulama sertifikasını aldığınız takdirde,  özel kliniklerde, danışmanlık merkezlerinde, tüm hastanelerde, adalet bakanlığı bünyesinde MMPI Uygulayıcı Eğitimi verileri doğrultusunda tanı koyma, değerlendirme, terapi sürecini ve gereken terapiye karar verme yetkisine sahip olacaksınız.

MMPI UYGULAYICI EĞİTİMİ’NE KİMLER KATILABİLİR

  • Psikologlar,
  • Psikolojik Danışmanlar,
  • Psikoloji Yüksek Lisans /Doktora Mezunları,
  • Aile Danışmanlığı Sertifikası alanlar ve bu alanlarda öğrenci olanlar

MMPI UYGULAYICI EĞİTİMİ PROGRAMI

  • Mmpi’ın tarihçesi
  • Tr standardizasyonu, güvenirlirlik ve geçerlik çalışmaları
  • Test uygularken dikkat edilmesi gerekenler
  • Geçerlilik alt testleri
  • Klinik alt testler
  • Bilgisayarda hesaplama, Bilgisayar programını kullanma
  • Kimlere uygulanır?
  • Klinik Gözlemler
  • Test alma tutumu
  • Uyum Düzeyinin Belirlenmesi
  • Profilden beklenen tipik özellik ve davranışların belirlenmesi
  • Dinamil ve Etiyolojinin Belirlenmesi
  • Tanı ve Tedavinin Belirlenmesi
  • İntihar, alkolizm, acting out davranışlarının belirlenmesi
  • Psikotik ve nevrotik profillerin incelenmesi
  • Geçersiz profil örnekleri
  • Klinik alt testlerin detaylı şekilde incelenmesi
  • Bazı Profil Tiplerinin İncelenmesi
  • İkili ve Üçlü Profil Tipleri ve Klinik Bozukluklarla İlişkisi
  • Mmpi profili yorumlaması ve raporlaması
  • Çeşitli Rapor Örneklerini birlikte tartışma
  • Genel Tekrar

OBJEKTİF TESTLER EĞİTİMİ

Objektif Testler Eğitimi çocuk ya da yetişkin danışanları psikolojik değerlendirme yapabilme becerisi ve yetkinliği kazandırmayı amaçlamaktadır.

Testler ve haklarında bilgiler.

Porteus Labirentleri: Çocuk ve yetişkinlere uygulanan zekanın özel bir şeklini ölçen, kullanımı yaygın bir zeka Testidir.

Catell 2 A:  7 yaş 6 ay ile lise dönemi çocuklara uygulanan zeka Testidir.

Catell 3 A: Üniversite öğrenimi almış bireylere uygulanan zeka Testidir.

Good Enough: Çocuğun çizdiği insan resmi ile zekasının tespit edilebildiği, özel bir çeşit zeka Testidir.

Ankara Gelişim Tarama Envanteri: 0-6 yaş çocukların gelişimini değerlendiren, gelişimin normal mi yoksa yaşıtlarına göre geri mi olduğuna cevap verebilen bir gelişim Testidir.

Peabody Resim Kelime Eşleştirme Testi: 2-11 yaş arası çocukların alıcı dil yaşının tespit edilebildiği, konuşma bozukluğu ve sözel ifadeye ışık tutan, resim kelime eşleştirme Testidir.

Gessell:  2- 6 yaş arası çocukların görsel motor ve algı gelişiminin değerlendirildiği bir gelişim Testidir.

Metropolitan: 5 yaş 6 ay ile 6 yaş 0 ay arsındaki çocuklara uygulanabilen, çocuğun ilkokula başlamaya hazır olup olmadığını ölçen, bir okul olgunluk Testidir.

Frostig: Çocukların görsel algılarını değerlendirmeye yardımcı olan bir algı Testidir. 5 yaş 6 ay ile 6 yaş 0 ay arasındaki çocuklara uygulanabilen, çocuğun ilkokula başlamaya hazır olup olmadığını ölçen, bir okul olgunluk Testidir.

Benton Görsel Bellek Testi: 8 yaş üzeri bireylere uygulanabilen, bireyin dikkat, algı ve bellek durumuna dair bilgi verebilen, dikkat eksikliğinin tespit edilebildiği bir dikkat ve algı testidir.

BENDER GESTALT :Bu test, çocuklarda görsel motor işlevini görmek için gelişimsel bir test olarak kullanılarak hem yetişkin, hem de çocuklarda geriliği, regresyonu, fonksiyon kaybını ve organik beyin hasarlarını saptamaya ve özellikle regresyon vak’alarında da kişilik sapmalarını bulmaya ışık tutmaktadır (zekâ geriliği, afazi, çeşitli organik beyin hasarları, psikozlar, gerçek olmayan hastalanmalar gibi).

EĞİTİM PROGRAMININ UYGULANMASI: Eğitimde katılımcılara teorik bilgiyle birlikte uygulama örnekleri sunulacak ve farklı raporlama örnekleri gösterilecektir. Teorik bölüm sonrasında her bir katılımcı en az 2 çocuğa uygulama yaparak, hem uygulamasını hem de raporunu sunacaktır.

Objektif Testler Eğitimi ‘ne Kimler Katılabilir

  • Psikiyatrisler,
  • Psikologlar,
  • Psikolojik Danışmanlar,
  • Felsefe Bölümü,
  • Rehber Öğretmenler,
  • Pratisyen-Uzman Hekimler,
  • Sosyal Hizmet Uzmanları,
  • Sosyologlar,
  • Çocuk Gelişimi Uzmanları,
  • Aile Danışmanları ve Ana Sınıfı Öğretmenleri,
  • Özel eğitim Öğretmenleri,
  • Rehber Öğretmenler ve REM-RAM Çalışanları.

PROJEKTİF TESTLER

Psikolojide projeksiyon terimini ilk kez ortaya atan Freud’dur. Projeksiyon bir anlamda, kişinin duygu ve düşüncelerini dış dünyaya yansıtarak anksiyeteden kurtulmasını sağlayan bir savunma mekanizmasıdır. Daha geniş anlamda ise, bireyin algıları yorumlarken kullandığı bir yöntemdir. Yine Freud birçok akıl hastalıklarını itilme (refoulement) terimiyle açıklamaya çalışmıştır. Ona göre projeksiyon bilinç dışına atılan patolojik görünümlerin dışarıya yansımasıdır. Yani benlik kavramına ait bilinç dışı iyi yada kötü nitelikler, farkına varılan ya da varılmayan eğilimler çevredeki nesne ve kişilere yansıtılır. Projektif Testler Eğitimi projeksiyon olayının ya da mekanizmasının bilinçdışı işlemesinden yararlanır.

Projektif Testler Eğitimi’nin Özelliklerini Genel Olarak Şöylece Sıralayabiliriz:

  1.  Projektif Testler Eğitimi ‘ninamacı ele alınan deneğin kişiliğinin tümünü aydınlığa çıkarmaktır.
  2. Projektif tekniklerin kullandıkları uyarım çok sayıda birtakım cevaplar gerektirebilir. Gerçekten bu testlerin değerlendirilmesinde ve yorumlanmasında bütün güçlük muhtemel cevapların çokluğun­dan ileri gelmektedir.
  3. Projektif Testler Eğitimi her şeyden önce, kişiliğin bilgi ile ilgili olmayan yönlerini araştırmayı amaç edinen araçlardır. Bunun yanında bu test­lerin kişiliğin bütünün ölçmesi nedeni ile, kişiliğin bilgi ile ilgili alanım­da ölçtüğü kabul edilebilir.
  4. Projektif Testler Eğitimi ‘nde uyarımlar az yapılanmışlardır. Bu durum, özellikle Rorschach ve T.A.T. için geçerlidir. Uyaranların az yapılan­ması durumu, bireysel cevapların elde edilmelerine daha elverişli ol­malarındandır.
  5. Projektif testler, geniş ölçüde psikanalitik kavramlar kullanır­lar. Fakat bu değişmez bir olgu değildir.

PROJEKTİF TESTLER UYGULAMA VE RAPORLAMA EĞİTİMİ İÇERİK:

Children’s Apperception Test (C.A.T.) :

Çocuklar için uygulanan sözel bir testtir. Bireysel olarak uygulanır. 3-10 yaş çocuklarına uygulanır. Zaman sınırlaması yoktur. Projektif yaklaşımlı olan test, hayvanlarla ilgili düzenlenmiş 10 resimden oluşmaktadır.

Tematik Algı Testi (T.A.T.):

T.A.T. 30 tane resim kartından oluşmaktadır. Resimler uyarıcı olarak kişide düşünmeyi canlandırabileceği kişiler arası ilişkileri kendine özgü biçimde alabileceği içerikte hazırlanmıştır. Resimler somut ve ayrıntıyı gösterecek şekilde değil, hayal gücünü harekete geçirebilecek şekilde silik, kapalı ve sembolik olarak hazırlanmıştır. T.A.T. çocuklar, gençler ve yetişkinlerin komplekslerini, heyecanlarını, duygularını ve önemli ihtiyaçlarını açığa çıkarmak için uygulanmaktadır. Yetişkinler ve gençler olarak ikiye ayrılır.

(F.A.T.)

Lydia Jackson(1972) tarafından hazırlanmış olan bu test, çocuğun aile içindeki yerini belirleyen, deneğin ailesi ile kurmuş olduğu ilişkiler hakkında bilgi veren bir testtir. Psikolojik araştırma, teşhis ve tedavide kullanılan pratik bir testtir ve ayni zamanda annesi çalışan çocukların duygusal gelişiminin incelenmesinde kullanılmaktadır. F.A.T. testi çocuğun ailesine karsı tutumunu, aile bireylerinin çocuğa karsı tavırları, deneğin ailevi ve duygusal sorunları hakkında ipuçları vermek amacıyla uygulanır.

Louisa düss Psikanalitik Hikayeler Testi:

4-12 yaş arasındaki çocukların iç dünyalarını ve olası çatışmalarını anlamak için psikanalitik teori temelli hazırlanmış bir projektif testtir. 10 tane tamamlanmış öyküden oluşan test bireysel olarak uygulanır. Testte zaman sınırlaması yoktur.

Beier Çocuk ve Yetişkinler İçin Cümle Tamamlama Testi

Yansıtma tekniklerinden olan bu test, geniş kullanım alanına sahiptir. Bireylerin ve grupların tutum ve duygularının incelenmesinde yararlanıldığı gibi, klinik çalışmalarda da kullanılmaktadır. Bu testle okul, işyeri gibi ortamlarda sıklıkla rastlanılan sorunlarda tespit edilmektedir. Testin A ve B formu vardır. A formu, 8 ile 16 yaşlar arasındaki çocuklara uygulanmaktadır. B formu ise, daha yukarıdaki yaşlara özgü bir testtir. A formunda 56; B formunda da 67 eksik cümle vardır.

D10 Projektif Çizim Testi

Jean Le Me adli bir psikolog tarafından düzenlenmiş ve uygulanmaya başlanmıştır. D-10 testi hem zihinsel hem de duygusal yönleri içeren bir testtir. 8 ve daha yukarı yastakilere uygulanır. Test kolektif olarak da uygulanabilir. Ancak bireylerin birbirlerini görmeleri sağlanmalıdır. Çünkü kişinin davranışlarını izlemek önemli veriler sağlayabilir. Zaman sinirli değildir.

BAŞVUR

BİLGİ VE İLETİŞİM

 +90 (507) 879 9640

 +90 (216) 572 5279

+90 (216) 362 0066

upsikologlardernegi@gmail.com